ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۸۳۴

ابلاغ دستورالعمل‌های ایمنی به اماکن ناایمن پایتخت

از سوی شهرداری منطقه ۱۱ تهران دستورالعمل ایمنی برای توسعه و بهبود خدمات به 8 مرکز تجاری نا ایمن در مرکز پایتخت ابلاغ شد. به‌گزارش ایسنا کورش خرد، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۱ با اشاره به برگزاری نشست کمیته ایمنی ساختمان با حضور مشاور معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران، مدیران سازمان آتش‌نشانی، نمایندگان دادستان و شهرداران نواحی از ابلاغ دستورالعمل ایمنی جهت توسعه و بهبود خدمات ایمنی به ساختمان‌های نا ایمن تجاری در مراکز پرتردد سطح منطقه خبر داد و گفت: شهرداری‌های نواحی موظف شده‌اند با هیات‌مدیره و مالکان ساختمان‌های نا ایمن جلسه بگذارند و موارد ناایمن را برای ایمن‌سازی اطلاع دهند. وی بازدید سازمان آتش‌نشانی از ساختمان‌های نا ایمن و ابلاغ دستورالعمل‌های لازم را گام اول ایمن‌سازی برشمرد و گفت: در صورت رعایت نکردن موارد ایمنی با همکاری ضابطتین قضایی در گام دوم پلمب واحدهای نایمن به ویژه مجتمع‌های پر تردد به شکل جدی پیگیری خواهد شد و در دستور کار قرار دارد.  به گزارش روابط عمومی منطقه ۱۱ معاون خدمات شهری و محیط زیست دستورالعمل ایمنی به پاساژ علاءالدین، ساختمان آلومینیوم، پاساژ دراکولا، پاساژ آزاد، ساختمان ۲۰۱، پاساژ مهستان، گاراژ امید و پاساژ کلامی ابلاغ شده است.

مهم‌ترین برنامه افشانی مدیریت انتظارات است

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اعلام کرد: مهم‌ترین برنامه افشانی به عنوان شهردار پایتخت مدیریت انتظارات است.

محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تصمیم شورا و انتخاب شهردار نشان داد که تسلیم خرده‌فرمایشات پدرخوانده‌ها در بیرون نشده است، گفت: ما به تجارب بزرگان که قبلا در شورا و مدیریت شهری بوده‌اند، احترام می‌گذاریم؛ اما قواعد دموکراتیک و حقوق شهروندی حکم می‌کند با احترام با اعضای شورای شهر سخن گفته شود و حتی اگر مخالف هم هستند، احترام را رعایت کنند و این درست نیست که برخی تصمیم شورا و گزینه‌های شهرداری را زیر سوال ببرند و حتی ترکیب آنها را غیرواقعی و کمدی تلقی کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه عملکرد شورای شهر در انتخاب شهردار نشان داد که همه اعضا به سمت یک حرکت جمعی حرکت می‌کنند و وفادار به مردم هستند، تصریح کرد: با وجود داشتن تفاوت دیدگاه‌ها و اختلاف‌نظرها توانستیم به یک کاندیدای واحد برسیم.

وی با بیان اینکه ما در شهرداری تهران با یک سازمان بزرگ مواجه هستیم که موازی‌کاری زیادی دارد، گفت: شهرداری سازمانی بزرگ و شلخته است که چالاک نیست و باید این مساله سامان ‌یابد.

حق‌شناس با بیان اینکه داشتن ۹معاونت در یک سازمان در هیچ کجای دنیا قابل پذیرش نیست، اظهار کرد: باید تغییر تجدید نظری در مورد این سازمان و سازمان‌های تابعه انجام شود؛ چراکه پیش از این با نگاه تصدی‌گرایانه این سازمان‌ها ایجاد شده است و ما نیازمند آن هستیم که در آنها تغییراتی داده شود. حق‌شناس با بیان اینکه باید فاصله بین مردم و شهرداری کم شود و نگاه مردم اصلاح شود، افزود: ما نیازمند اعتماد به جوانان در سطح مدیریت، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در عرصه‌های محلی، منطقه‌یی و سازمانی هستیم که باید با صبر و حوصله این موارد را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه افشانی با مهم‌ترین مساله که همان مدیریت انتظارات است روبه‌روست، گفت: یکی از اشتباهات گذشته این است که حجم زیادی از انتظارات توسط گروه‌های رقیب تعریف شده که باید این مساله مورد بازنگری قرار گیرد.

ادامه تردد خطوط کشتیرانی بین‌المللی به بنادر ایران

 معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: درحال حاضر خطوط کشتیرانی با روال قبلی و به صورت عادی به بنادر ایران تردد می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس درباره اخباری مبنی‌بر بازنگری دو شرکت بزرگ حمل و نقل کانتینری «مرسک لاین» و «ام‌اس‌سی» در همکاری با ایران پس از خروج امریکا از برجام اظهار کرد: این دو خط ازجمله خطوط کشتیرانی‌ای هستند که در بین ۲۰خط کشتیرانی جهان به بنادر ایران تردد می‌کنند.

او ادامه داد: آن زمان که تحریم‌های ظالمانه بر اقتصاد ایران تحمیل شد دو خط «مرسک لاین» و «ام‌اس‌سی» از ایران خارج شدند و پس از برجام این دو خط کشتیرانی مجددا به بنادر ایران بازگشتند.

به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اگر دو خط کشتیرانی یاد شده قصد داشته باشند به بنادر ایران تردد نکنند، تصمیمی است که براساس اختیارات خود اتخاذ خواهند کرد و از اختیارات خطوط کشتیرانی است که به بنادر کدام کشور تردد کنند اما واقعیت این است که تحریم‌های یک‌جانبه امریکا طبیعتا هر شرکتی را می‌تواند متاثر کند.  حق‌شناس افزود: کشورهای اروپایی علاقه‌مند به ادامه برجام هستند، طبیعی است شرکت‌های آنها هم باید از کشورهای خود و نه کشور امریکا تبعیت کنند.

 

 

ارسال نظر