اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۷۳۹

روشی تازه برای یافتن حیات خارج از منظومه شمسی

وی تری| ابداع روشی جامع و قابل اتکا برای یافتن حیات در سیارات و کرات خارج از منظومه شمسی همیشه یک چالش جدی بوده و حالا دانشمندان راهی برای غلبه بر این مشکل یافته‌اند.

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا می‌گویند چارچوبی ابداع کرده‌اند که می‌توان از آن برای یافتن نشانه‌های حیات و محصولات و مخلوقات بیولوژیک در جو کرات دوردست بهره گرفت. آنان امیدوارند با استفاده از این روش بتوان به پاسخی قطعی در مورد وجود حیات در برخی سیارات بسیار دوردست رسید که از چندین دهه قبل در مورد زندگی برخی موجودات ناشناخته روی آنها گمانه‌زنی می‌شود. در این روش نسل جدیدی از تلسکوپ‌ها برای بررسی تغییرات در جو کرات مورد بحث در صورت تغییر فصول و همین طور تغییر ترکیبات و میزان گازهای مختلف در فصول مختلف سال استفاده می‌شود و مدل‌های خاصی از این تحولات نشانه‌یی از وجود حیات در کرات و سیارات یادشده دانسته خواهد شد. تلسکوپ‌هایی که بدین منظور به کار گرفته می‌شوند، تا بدان حد قدرتمند هستند که حتی برای بررسی ترکیبات گازهای موجود در جو کره زمین و درصد هر یک از آنها قابل استفاده هستند. قرار است تحقیقات اولیه در این زمینه طی ماه‌های آتی آغاز شود اما هنوز زمان دقیقی برای این کار اعلام نشده است.

«آیفون ایکس» 2018 هم گران به بازار می‌رسد

اسین ایج| براساس یک گزارش جدید آیفون‌های جدیدی که در سال 2018 از راه می‌رسند هم به اندازه آیفون‌های فعلی گران قیمت هستند و آیفون ایکس 2018 هم ارزان‌تر از آیفون ایکس 2017 نخواهد بود.

 آیفون ایکس با وجود امکانات جذاب و محبوبیت فراوان در بازارهای جهانی چندان با اقبال مواجه نشده و علت این مساله آن است که گوشی یادشده قیمت بالایی دارد و کمتر کسی حاضر است برای خرید این گوشی 1000دلار هزینه کند. در حالی که پیش‌بینی می‌شد آیفون ایکس جدید برای جلب نظر کاربران بیشتری با قیمت پایین‌تری نسبت به آیفون ایکس 2017 عرضه شود، حالا مشخص شده که چنین اتفاقی روی نمی‌دهد و اپل می‌خواهد آن را هم با قیمت بالایی عرضه کند. آیفون ایکس بر مبنای گزارش‌های منتشر شده با وجود محدودیت‌ها و قیمت بالا پرفروش‌ترین گوشی هوشمند3ماهه منتهی به ماه مارس بوده است. گفته می‌شود آیفون ایکس 2018 دارای نمایشگر 6.5 اینچی ال‌ای دی بوده و یک مدل دیگر از آن با نمایشگر ال سی دی و با ظاهری شبیه به آیفون ایکس عرضه می‌شود. اپل شایعات منتشر شده در این زمینه را رد یا تایید نکرده است.

کاربران «توییتر» صحت اخبار را چک نمی‌کنند

دیجیتال ترندز| با وجود انتشار گسترده اخبار جعلی و دروغین از طریق توییتر کمتر از 10درصد کاربران این شبکه اجتماعی در مورد صحت و اصالت اخبار ارسالی حساسیت دارند و این مساله را کنترل می‌کنند.

تحقیقاتی که توسط دانشگاه بوفالو انجام شده، نشان می‌دهد که کمتر از 10درصد از کاربران توییتر در مورد اصالت اخبار موجود در این شبکه اجتماعی تردید کرده‌اند و به این موضوع اهمیت داده‌اند.

برای بررسی این موضوع واکنش کاربران توئیتر در قابل چهار شایعه متفاوت با تحقیق در مورد 20هزار توئیت ارسالی بررسی و مشخص شده که در مجموع بین یک تا نه درصد کاربران توئیتر در مورد دقت و صحت شایعات یادشده واکنشی نشان داده و این مساله را جدی گرفته‌اند. در مقابل بین 86 تا 91درصد از کاربران توئیتر بدون آنکه در مورد صحت و اصالت شایعات ارسالی تحقیق کنند آنها را بازارسال کرده یا مجددا به اشتراک گذاشته‌اند. متخصصان هشدار می‌دهند که بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند روند مقابله با انتشار اخبار جعلی و دروغین را با مشکل مواجه کرده و بازار شایعه پراکنان را در فضای مجازی داغ نگهدارد.

پلتفرم جدید «یوتیوب» برای کاهش اعتیاد کاربران

فون آرنا| کاربران اندرویدی یوتیوب از این پس قادر خواهند بود تنظیمات این شبکه اجتماعی را به صورت خودکار روی یادآوری فراغت از تماشای بی‌وقفه ویدیو تنظیم کنند.

شبکه اجتماعی یوتیوب بدون شک بزرگ‌ترین پلتفرم تماشای آنلاین ویدیو در جهان به شمار می‌رود و در طول سال‌های اخیر فعالیت خود توانسته است میلیون‌ها کاربر و عضو فعال را به سمت و سوی خود بکشاند.

گوگل به عنوان شرکت توسعه‌دهنده نرم‌افزار و اپلیکیشن کاربردی یوتیوب، به‌تازگی در جریان رویداد Google I/O 2018 اعلام کرده که قصد دارد برای افزایش سلامت و بهبود کیفیت زندگی کاربران در عصر دیجیتال، قابلیت «سلامت دیجیتال» یا

Digital Wellbeing را به جدیدترین نسخه از سیستم عامل خود یعنی اندروید P اضافه کرده است. این ویژگی به کاربران دستگاه‌های الکترونیکی همچون گوشی‌های هوشمند این امکان را می‌دهد تا از اعتیاد و استفاده بیش از حد از موبایل و تبلت جلوگیری کنند.

حالا یوتیوب نیز قابلیت جدیدی را به خود افزوده است تا کاربران این شبکه اجتماعی بتوانند تنظیمات آن را به گونه‌یی تنظیم کنند که بعد از تماشای ویدیو و گذشت مدت زمان خاصی هر از گاهی پیغامی مبنی بر هشدار استفاده بیش از اندازه کاربران از گوشی و امکان آسیب دیدن چشم، گردن و دست‌هایشان روی صفحه نمایش یوتیوب ظاهر و پدیدار می‌شود و آنها را وادار می‌کند تا گوشی خود را برای چند دقیقه کنار گذاشته و به فعالیت فیزیکی بپردازند. گوگل یکی از نخستین غول‌های تکنولوژی در جهان است که به فکر چاره‌یی برای معضل بی‌تحرکی کاربران شبکه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند افتاده است.

 

ارسال نظر