اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۴۹۰

توسعه همکاری ایران و اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه

مهر| وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با دبیرکل اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه بر گسترش همکاری‌های موجود در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز اقتصاد دیجیتال تاکید کرد.

محمدجواد آذری‌جهرمی با آری وان هورانسکی دبیرکل اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه (APT) دیدار و گفت‌وگو کرد. در این جلسه آذری‌جهرمی با اشاره به وضعیت رشد شاخص‌های ICT در ایران طی سال‌های اخیر گفت: ایران از ابتدای تشکیل اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه حضور داشته و همکاری‌های نزدیکی را با این اتحادیه انجام داده است. وی با تاکید بر ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌های دیگری از اقتصاد دیجیتال همچون کشاورزی، سلامت و انرژی افزود: با همکاری‌های اخیر با کشورهای همسایه چون روسیه، ترکیه، آذربایجان و هند، سعی می‌کنیم از ظرفیت بازارهای یکدیگر بهره ببریم.

شروع فعالیت ویروس باج‌گیر «آیرون»

ماهر| مرکز ماهر از مشاهده و رصد باج‌افزار آیرون (Iron) در فضای سایبری خبر داد که پس از رمزگذاری فایل‌ها از قربانیان تقاضای بیت‌کوین می‌کند.

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌یی در پی مشاهده و رصد فضای سایبری از شروع فعالیت باج‌افزار Iron خبر داد. این باج‌افزار به نام‌های Iron Locker و Iron Unlocker نیز شناخته می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد، فعالیت این ویروس باج‌گیر در ابتدای ماه آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی شروع شده و به نظر می‌رسد تمرکز آن بیشتر روی کاربران انگلیسی زبان است. مرکز ماهر تاکید کرد: «پس از تحلیل و بررسی باج‌افزار مذکور، آنچه برای ما واضح است، این است که باج‌افزار Iron در طراحی و توسعه، حداقل از سه خانواده باج افزارهای مختلف کپی‌برداری کرده است.» طبق یافته‌های مرکز ماهر، باج‌افزار آیرون همانند اکثر باج‌افزارها، پس از رمزگذاری فایل‌ها از قربانیان تقاضای بیت‌کوین می‌کند.

اعلام مشخصات سیستم عامل اندروید P

فون آرنا| شرکت گوگل به‌طور رسمی از جدیدترین نسخه سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید ملقب به اندروید P رونمایی کرد.

شرکت گوگل شب گذشته در جریان رویداد Google I/O ۲۰۱۸ که در آمفی‌ تئاتر شرلاین در مانتین‌ویو برگزار شد، از نسخه بتا و پیش نمایش دوم جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید، اندروید P، رونمایی کرد و بدین‌ترتیب برخی مشخصات و قابلیت‌های جدید آن نیز معرفی شد.

از مهم‌ترین قابلیت‌های جدیدی که به اندروید P اضافه شده است و به‌طور آزمایشی برای برخی گوشی‌های هوشمند اندرویدی قابل دسترسی قرار گرفته‌اند، می‌توان به ویژگی‌های تغییر رابط کاربری، سلامتی دیجیتال، اسلایس در اندروید پی، باتری تطبیقی، روشنایی خودکار و تطبیقی، چرخش صفحه به صورت دستی اشاره کرد.

یکپارچه‌سازی دستیار صوتی با «نقشه گوگل»

تک کرانچ| دستیار صوتی اختصاصی گوگل به اپلیکیشن نقشه گوگل مپ اضافه می‌شود.

به نظر می‌رسد که دستیار صوتی گوگل اسیستنت می‌خواهد با سرویس نقشه گوگل مپ ادغام شود، چراکه شرکت گوگل در جریان رویداد Google I/O 2018 که شب گذشته برگزار شد، اعلام کرد که تصمیم گرفته است در تابستان جاری 2018 میلادی این سرویس نقشه و دستیار صوتی هوشمند شگفت‌انگیز با یکدیگر یکپارچه‌سازی شوند. ادغام این دو سرویس شگفت‌انگیز و کاربردی می‌تواند برای آن دسته از کاربرانی که از نقشه گوگل استفاده زیادی می‌کنند، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود، چراکه با نمایش نوار باریکی در قسمت پایینی صفحه نمایش قادر خواهند بود همزمان با باز بودن گوگل مپ، به جست‌وجوی صوتی اماکن مورد نظر خود بپردازند. بر اساس گفته‌های گوگل، نسخه جدید اندرویدی گوگل مپ با چنین قابلیتی به‌روزرسانی خواهد شد و سپس کاربران گوشی‌های آیفون با سیستم عامل IOS نیز در اواخر سال جاری می‌توانند این آپدیت را دریافت کنند. دستیار صوتی گوگل (google assistant) هم همانند دستیار صوتی Siri در گوشی‌های هوشمند آیفون و سایر محصولات اپل است اما پیشرفت گوگل اسیستنت در طول یک سال از عمر خود، از کل پیشرفت سیری در هفت سال گذشته بیشتر بوده است.

پای «شیائومی» به اروپا باز شد

جی اس‌ام آرنا| شرکت چینی شیائومی اعلام کرده که می‌خواهد به زودی و رسما وارد بازار کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و ایتالیا شود. از آنجا که شیائومی چهارمین تولیدکننده بزرگ محصولات تکنولوژی و گوشی در جهان محسوب می‌شود، حالا در تازه‌ترین اقدام اعلام کرده است که قصد دارد قدم به عرصه فروش گوشی و گجت‌های هوشمند کشورهای اروپایی بگذارد و بازار این قاره سبز را نیز همچون بسیاری از کشورهای دیگر، قبضه کند.  شرکت چینی شیائومی که به تازگی از سایر رقبای هموطن خود سبقت گرفته و با غول‌های تکنولوژی و برندهای برتر تولیدکننده گجت‌ها و گوشی‌های هوشمند به رقابت تنگاتنگی پرداخته است، سعی دارد سهم خود را از بازار محصولات فناوری در جهان توسعه دهد. پیشتر شیائومی اعلام کرده بود که تصمیم گرفته در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی حدودا ۱۰۰میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰۱۷، شاهد یک رشد و افزایش ۴۳ درصدی خواهد بود. شیائومی سال گذشته توانست تنها ۷۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را روانه بازار کند.

 

ارسال نظر