اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۴۱۷

ثبت شکایت براساس موقعیت مکانی

مهر| سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه‌اندازی سامانه جدید ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی(ICT) مبتنی بر مکان نمای جغرافیایی خبر داد.

مجید حقی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره گفت: سامانه جدید ثبت و پاسخگویی به شکایات خدمات ارتباطی با هدف بهره‌مندی از نظرات مشترکان برای ارتقای بهبود کیفیت ارائه خدمات، نظارت موثرتر بر عملکرد ارائه‌دهندگان خدمات، سرعت دادن به رفع اشکالات شبکه‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی راه‌اندازی شده است. وی درباره ویژگی‌های سامانه جدید ثبت و پاسخگویی به شکایات حوزه ICT تصریح کرد: در سامانه جدید امکان ثبت شکایات براساس موقعیت جغرافیایی مکان، نوع سرویس‌های متداول و به تفکیک ارائه‌دهندگان خدمات وجود دارد.

حقی تصریح کرد: همچنین در این سامانه قابلیت افزودن مستندات شامل تصویر و صوت و امکان پیگیری شکایات با دریافت کد رهگیری و امکان اعلام شکایات با روش‌های مختلف شامل تماس تلفنی، پست الکترونیکی و پیامک پیش‌بینی شده است. معاون رگولاتوری افزود: برای سرعت دادن به رفع شکایات از سوی اپراتورها در این سامانه، امکان مشاهده شکایات‌ سایر مشترکان از ارائه‌دهندگان خدمات به صورت مکان نمای جغرافیایی و همچنین مشاهده نقطه نظرات فنی ناظران سازمان در مورد شکایت مشترکان وجود دارد. مشترکان سرویس‌های ارتباطی، پستی و فناوری اطلاعات می‌توانند از اینجا به سامانه جدید ثبت و پاسخگویی به شکایت مشترکان دسترسی داشته باشند.

کاهش ۵۰ درصدی بازدید پست‌های تلگرامی

ایسنا| رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه میزان ترافیک بین‌المللی پیام رسان‌ها با کاهش برآوردی ۶۷ درصد مواجه شده است، گفت: تاکنون ۲۲میلیون نصب پیام رسان‌های داخلی داشتیم که از این تعداد 8.5 میلیون کاربر فعال هستند.

رسول سراییان با اعلام اینکه میزان ترافیک بین‌الملل پیام رسان‌ها با کاهش برآوردی ۶۷ درصدی مواجه شده است، گفت: میزان پست‌های ارسالی در کانال‌های تلگرام کاهش ۴۰درصدی را نمایش می‌دهد.

وی افزود: میزان بازدید از پست‌های تلگرامی مجموعا کاهشی ۷۰درصدی از زمان آغاز مهاجرت داشته که ۵۰ درصد آن مربوط به زمان فیلتر شدن این پیام‌رسان است. سراییان با اشاره به اینکه داخلی‌ها مجموعا تاکنون ۲۲میلیون نصب داشته‌اند، اظهار کرد: از این تعداد حدود 8.5 میلیون کاربر فعال هستند و تاکنون پهنای باندی معادل ۴۰گیگ را به خود جذب کرده‌اند. معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: با فیلتر شدن تلگرام شاهد مهاجرت معنادار به سمت سایر پیام‌رسان‌های خارجی نیز نبودیم. برآوردها نیز نشان می‌دهد یک میلیون نفر هم کاملا این پیام‌رسان را حذف کرده‌اند.

نقشه راه «اینترنت اشیا» ترسیم شد

مهر| رگولاتورهای ۹ کشور جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه در نشستی در تهران مسائل مربوط به مقررات‌گذاری و سیاست‌گذاری اینترنت اشیا(IOT) و نسل پنجم موبایل(5G) را بررسی می‌کنند.

نشست رگولاتوری‌های جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه (SATRC) با موضوع فناوری‌ها و روندهای اخیر در حوزه نسل پنجم موبایل(5G) و اینترنت اشیا(IOT) از روز گذشته به میزبانی ایران در تهران آغاز به‌ کار کرد.

این نشست با حضور نمایندگان ۹ کشور نپال، بوتان، بنگلادش، پاکستان، مالدیو، سریلانکا، افغانستان، هند و ایران درحال برگزاری است. در این نشست که از ۱۷تا ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود، موضوعات چشم‌انداز فنی فناوری 5G، چشم‌انداز تکنولوژی IOT، پیش‌بینی نقشه راه این تکنولوژی در آینده، استراتژی طیف در 5G و مسائل مربوط به سیاست‌گذاری و مقررات‌گذاری 5G و IOT مورد بررسی قرار می‌گیرد. در نشست رگولاتوری‌های آسیا و اقیانوسیه به غیر از نمایندگان ۹کشور، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاونان و مدیران کل این سازمان و برخی از نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه و ارائه‌کنندگان خدمات اینترنتی نیز حضور دارند.

اضافه شدن ارسال پیام‌های رمزنگاری شده به «توییتر»

فون آرنا| به نظر می‌رسد که شبکه اجتماعی توییتر نیز می‌خواهد برای افزایش امنیت سایبری کاربرانش، بخش پیام‌های رمزنگاری شده را به پلتفرم خود بیفزاید.

 مانچون وانگ، دانشجوی رشته علوم کامپیوتر که پیشتر از قابلیت‌های منتشر نشده، اینستاگرام پرده‌برداری کرده بود حالا اعلام کرده است که گویا توییتر درحال آزمایش و نهایی‌سازی قابلیت ارسال پیام‌های رمزنگاری شده و کاملا اختصاصی و امن است تا به کاربرانش این امکان را بدهد تا بتوانند با خیال آسوده پیام‌های خود را در قسمتی اختصاصی و جداگانه همچون یک پیام‌رسان برای دوستان و آشنایان خود بفرستند. این طور که به نظر می‌رسد، شبکه اجتماعی توییتر قصد دارد شباهت بیشتری به پیام‌رسان‌هایی همچون واتس‌اپ و تلگرام پیدا کند تا به نیازهای خیل عظیمی از کاربرانش پاسخ بدهد. هنوز مشخص نیست که توییتر چه زمانی می‌خواهد این قابلیت را به پلت‌فرم خود اضافه کند اما طبق گفته‌های این متخصص فعال در زمینه فناوری اطلاعات و اسناد و مدارکی که ارائه کرده، این قابلیت طراحی شده است و در مراحل نهایی انتشار و ارائه قرار دارد. شبکه‌های اجتماعی بسیاری همچون توییتر در ماه‌های اخیر تحت فشار دولت‌های متعددی در جهان قرار گرفته‌اند و توییتر نیز تاکنون برای جلوگیری از انتشار محتوای نامناسب، حساب کاربری بسیاری از کاربرانش را مسدود کرده و محتوای به اشتراک گذاشته شده آنها را حذف کرده است.

 

ارسال نظر