کاربران موبایل در معرض ابتلا به تومور مغزی

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۴۱۵
کاربران موبایل در معرض ابتلا به تومور مغزی

اسپوتنیک نیوز|

براساس تازه‌ترین یافته‌های متخصصان علم پزشکی و فناوری، استفاده بالای ۱۰سال از گوشی همراه و تلفن‌های بی‌سیم می‌تواند احتمال ابتلای کاربران موبایل به تومورهای مغزی را به طور معناداری افزایش دهد.

 بسیاری از پزشکان و متخصصان علم پزشکی در کشور انگلستان اعلام کرده‌اند که میزان ابتلای مردم به تومورهای مغزی در دو دهه اخیر به دو برابر رشد پیدا کرده است و این امر زنگ خطر بزرگی برای جامعه پزشکان و مردم به شمار می‌رود.

سال‌هاست از معرفی و عرضه گوشی‌های همراه می‌گذرد اما هنوز محققان و پژوهشگران به جمع‌بندی و توافق یکسان و قطعی بر سر خطرناک بودن این وسائل الکترونیکی پرکاربرد دست نیافته‌اند.

بسیاری از محققان بر این باورند که خطرناک بودن امواج و تشعشعات موبایل قطعی است و بارها به اثبات رسیده است اما دولت‌ها برای متضرر نشدن غول‌های تکنولوژی از انتشار این اخبار جلوگیری به عمل می‌آورند. دانشمندان به تازگی در موسسه پژوهشی و سلامتی «امواج و محیط» به این نتیجه رسیدند که استفاده طولانی مدت از گوشی‌های همراه و تلفن‌های بی‌سیم می‌تواند خطر ابتلا به تومورهای بدخیم و سرطانی در مغز را به میزان بسیار قابل توجهی افزایش دهد.

پرفسور دنیس هنشاو، رییس بخش علمی در پژوهشکده اطفال و سرطان در انگلستان در این باره می‌گوید: بدون شک، امواج و تشعشعاتی که از سوی موبایل‌ها ساطع و منتشر می‌شود، خطرناک هستند و موجب بروز مشکلات و تومورهای مغزی می‌شوند اما چیزی که هنوز محققان بر سر آن با هم به توافق نرسیده‌اند، میزان تاثیرگذاری آن است. وی در ادامه افزود: خطر ابتلا به این مشکل با افزایش سن، زیاد می‌شود به گونه‌یی که بیشتر مبتلایان به تومورهای مغزی را سنین ۶۰ تا ۸۰ سال تشکیل می‌دهند.

وی تاکید کرد با توجه به نتایج بررسی‌های ما، کاربران در صورتی که ۲۰ الی ۳۰سال از موبایل استفاده کرده یا در معرض امواج از راه نزدیک آن قرار گرفته‌اند احتمال بسیار بیشتری برای ابتلا به تومورهای مغزی وجود دارد.

پروفسور هنشاو در آخر خطاب به پدر و مادر کودکان و نوجوانان از آنها درخواست کرد که برای حفاظت از سلامتی فرزندانشان و جلوگیری از ابتلای آنها به بیماری‌های خطرناک، برای آنها گوشی موبایل تهیه نکنند و در صورت خریداری، میزان استفاده کودکان از گوشی همراه را به حداقل برسانند.

 

ارسال نظر