اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۳۷

درآمد ۱۲۰۰ میلیاردی طرح رجیستری برای کشور

ایسنا| وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه با محاسبه نرخ دلار با ۴۰۰۰ تومان سالانه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد زایی برای کشور به همراه دارد.  محمدجواد آذری جهرمی در جلسه شورای اداری شهرستان جوین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای طرح رجیستری یکی از برنامه‌های وزارت ارتباطات است که فاز آزمایشی و فنی آن به اتمام رسیده و وارد فاز اجرایی شده است.

وی با اشاره به لزوم تقویت پیام رسان‌های داخلی، تصریح کرد: مصوباتی که شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده، در سطح کشور اجرایی شده است.

آذری جهرمی با تاکید بر تقویت بخش دولت الکترونیک در کشور، تصریح کرد: حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی با توجه به تاکیدات اعضای شورای عالی فضای مجازی مورد توجه قرار دارد.

بررسی تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی در مجلس

مهر| موضوع تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 بررسی تقاضای عده‌یی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد تشکیل کمیسیون ویژه‌ فضای‌ مجازی در دستور کار هفتگی مجلس قرار گرفته است. براین اساس قرار است در هفته جاری، نمایندگان مجلس پیرو اجرای ماده (۴۴) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، موضوع تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی را مورد بررسی قرار دهند. اوایل اردیبهشت ماه ۳ فراکسیون‌ سیاسی مجلس برای تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی درخواست دادند که طرح کلی آن با درخواست ۱۵ نماینده، تقدیم هیات‌رییسه مجلس شده است. تهدیدات ایجادشده از سوی فضای مجازی و بررسی تخصصی موضوعات مربوط به این فضا و حاشیه‌های آن از جمله ضرورت‌های تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی عنوان شده است.

چینی‌ها امواج مغزی کارمندان‌شان را رصد می‌کنند

دیجیتال ترندز| شرکت‌های چینی سعی دارند با رصد امواج مغزی کارمندان خود بهره‌وری آنان را افزایش دهند. شرکت‌های چینی با استفاده از کلاهخودهای مخصوص مشغول بررسی امواج مغزی کارمندان خود هستند.  شرکت‌ها از اطلاعات جمع‌آوری شده برای رصد نشانه‌های استرس، افسردگی و مشکلات دیگر (که روی بهره‌وری کارمندان تاثیر دارد)، استفاده می‌کنند. هنگامی که مشکلی ردیابی می‌شود، به کارمند مورد نظر یک روز مرخصی داده یا وظایفی با استرس کمتر به او محول می‌شود. «هانگژو ژونگنگ الکترونیک» یکی از شرکت‌هایی است که این فناوری را به کار می‌برد. به گفته این شرکت استفاده از آن به افزایش بهره‌وری کلی کارمند منجر شده است. در برخی شرکت‌های دیگر از این روش همراه با فناوری واقعیت مجازی برای آموزش کارمندان استفاده می‌شود. شرکت «نینگبو شنیانگ لوجستیکز» کلاهخودهای رصد امواج مغز را با دستگاه‌های واقعیت مجازی به کار می‌گیرد تا وظایف فرد را شبیه‌سازی کند.

حذف ویدیوهای تبلیغ خدمات تقلب در مقاله علمی

انگجت| یوتیوب مجبور شد بیش از ۱۴۰۰ ویدیو را از ۲۵۰ کانال را که ویدیوهایی حاوی تبلیغات برای یک خدمت تقلب در مقاله‌های علمی پخش می‌کردند را حذف کند. یوتیوب به‌شدت تبلیغاتی که خود به خود روی ویدیوها قرار می‌گیرند ر ا رصد و مدیریت می‌کند. اما مدیریت تبلیغاتی که در میان ویدیوها قرار دارند، چالش مهم این شرکت است. پس از آنکه تحقیقات بی‌بی‌سی نشان داد بیش از ۲۵۰ کانال ویدیوهایی با تبلیغات میانی شرکت EduBirdie (یک خدمت تقلب در مقاله‌های علمی متعلق به اوکراین) دارند، یوتیوب مجبور شد بیش از ۱۴۰۰ ویدیو را حذف کند. همچنین این شرکت به بعضی از کانال‌ها تا ۴ می‌فرصت داده تا تبلیغات را از میان ویدیو حذف کنند. هنوز مشخص نیست یوتیوب به کاربرانش اجازه می‌دهد ویدیوهای ادیت شده بدون تبلیغات را آپلود کنند یا خیر.

با کی‌بورد گوگل، تصاویر متحرک بسازید

فون آرنا| نسخه بتا و آزمایشی اپلیکیشن کی‌بورد گوگل موسوم به جی‌بورد به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر متحرک (GIF) بسازند.

نسخه بتا و آزمایشی اپلیکیشن جی‌بورد (Gboard) که به‌طور رسمی توسط گوگل منتشر و توسعه داده شده است، با افزودن دکمه و گزینه جدیدی به پلتفرم کی‌بورد خود، این نوید را به طرفداران و کاربران قابلیت GIF می‌دهد تا بتوانند خود این تصاویر متحرک را بسازند. این قابلیت که برروی نسخه 7.2 مشاهده شده است، به شما اجازه می‌دهد تا با ضبط فیلم از دوربین اصلی یا سلفی، یک ویدیوی کوتاه ۶۰ ثانیه‌یی یا یک ویدیوی فست فوروارد ساخته و درنهایت آن را به شکل GIF درآورید. با ساخت یک گیف اختصاصی برای خود، می‌توانید آنها را برای دوستان و آشنایان مورد نظر خود نیز بفرستید و از آن لذت ببرید.

این گزینه که به صورت یک دکمه به نوار بالای کی‌بورد گوگل اضافه شده است، هم‌اکنون تنها برای کاربران گوشی‌های آیفون با سیستم عامل iOS موجود است. بنابر گفته رسمی گوگل، این قابلیت به زودی قرار است برای کاربران اندرویدی نیز قابل دسترسی و اجرا باشد. گوگل به زودی نسخه اصلی اپلیکیشن جی‌بورد را در دسترس همگان و عموم کاربران در فروشگاه اینترنتی پلی استور خود قرار خواهد گذاشت.

 

ارسال نظر