انتشار بزرگ‌ترین به‌روزرسانی «جی‌میل»

۱۳۹۷/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۰۱۰
انتشار بزرگ‌ترین به‌روزرسانی «جی‌میل»

اوایل ماه جاری میلادی شایعاتی درباره چند ویژگی بزرگ و جدید جی‌میل به گوش رسید. و اکنون گوگل بزرگ‌ترین و مهم‌ترین به‌روزرسانی سال را برای این سرویس محبوب ایمیل‌اش منتشر کرد.

جی‌میل جدید هم تغییرات گرافیکی دارد و هم چندین ویژگی جدید کاربردی مانند پاک کردن ایمیل‌ها پس از ارسال، باز شدن اسناد و فایل‌ها در همان پوسته جی‌میل، … را شامل می‌شود.

گوگل اعلام کرده این به‌روزرسانی جی‌میل برای 1.4 میلیارد کاربر آن به تدریج و مرحله به مرحله انجام می‌شود تا در نهایت، کاربران سراسر جهان بتوانند به جی‌میل جدید دسترسی پیدا کنند. از امروز، این به‌روزرسانی برای برخی از کاربران در ایالات متحده ارسال شده است.

گوگل می‌گوید این به‌روزرسانی برای تمامی کاربران ارسال می‌شود و باید آن را دریافت و اجرا نکنند. به این معنا که جی‌میل جدید بطور خودکار روی جی‌میل قبلی فعال نمی‌شود و خود کاربران باید به آن سوییچ کنند. در جی‌میل جدید سعی شده امنیت و محرمانگی کاربران بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و برخی از ویژگی‌های جدید مخصوص کاربران تجاری و کسب‌وکارها است تا از جی‌میل راحت‌تر در امور کاری‌شان استفاده کنند.

برای مثال ویژگی‌های IRM و 2FA  به جی‌میل افزوده شده‌اند. ویژگی IRM قابلیت مسدودسازی هرگونه فعالیت روی ایمیل‌های خاص تجاری مانند فوروارد، دانلود، کپی، چاپ و غیره را می‌گیرد. فرستند ایمیل می‌تواند تعریف کند که ایمیل ارسالی پس از باز شدن؛ در چه زمانی بطور کامل از اینباکس‌گیرنده پاک شود تا دیگر بدان دسترسی نداشته باشد. ویژگی 2FA  امکان تعریف رمزعبور برای برخی ایمیل‌های ارسالی را فراهم می‌کند تا‌گیرنده قبل از باز کردن ایمیل، نیاز به رمزعبور شما داشته باشد. این رمزعبور از طریق SMS برایش ارسال می‌شود.

ویژگی 2FA  یک احرازهویت دوگانه برای باز کردن ایمیل‌ها را تعریف می‌کند. گوگل با استفاده از یادگیری ماشینی؛ مکانیزم‌هایی را روی جی‌میل جدید پیاده‌سازی کرده است که جلوی حملات فیشینگ را می‌گیرد و سعی می‌کنند با پیغام‌های رنگی به کاربر هشدار بدهند. یکی از ویژگی‌های مهم جی‌میل جدید، باز شدن اسناد، فایل‌ها، عکس‌ها، ویدیو و صفحات وب در همان صفحه اصلی و پوسته جی‌میل است تا کاربران نیازی به خارج شدن از محیط ایمیل خود نداشته باشند.

جدید بعدی؛ اپلیکیشن Google G Suite است که اکنون با جی‌میل ادغام شده و به تحت وب در همان پوسته جی‌میل به صورت یک نوار کناری در سمت چپ ظاهر می‌شود. این اپلیکیشن شامل برخی ابزارهای گوگل مانند تقویم، Google Keep  و ابزار جدید Google Tasks است.

این اپلیکیشن به راحتی اجازه می‌دهد کاربران هر ایمیل دریافتی را زمان‌بندی کنند، روی آن یادداشت و علامت بگذارند و کارهای مختلف دیگری انجام دهند. مثلا می‌توانند قرارهای ملاقات‌شان را تنظیم کنند، برنامه‌ریزی روزانه انجام بدهند و کارهای دیگر خود را سامان‌دهی کنند بدون اینکه نیازی به خروج از جی‌میل باشد.

Smart Reply ویژگی بعدی است که در جی‌میل جدید شاهدش خواهیم بود.

گوگل با استفاده از هوش مصنوعی سعی می‌کند به دسته‌یی از ایمیل‌ها بطور هوشمندانه پاسخ بدهد تا کاربران کمتر درگیر ایمیل‌های بی‌اهمیت یا تکراری باشند. البته، کاربر بطور کامل روی این ویژگی نظارت و کنترل دارد و خودش تعین می‌کنند کدام دسته‌ از ایمیل‌ها جزو Smart Reply  قرار بگیرند. نسخه موبایلی جی‌میل تغییرات ظاهری و طراحی ندارد ولی با استفاده از یک دستیار هوش مصنوعی جدید سعی می‌کند ایمیل‌های با اولویت بالاتر را زودتر به کاربر در اعلان‌ها نشان بدهد.

همانطور که گفتیم، قرار است به‌روزرسانی بزرگ جی‌میل مرحله به مرحله برای کاربران کشورهای مختلف در دسترس قرار بگیرد.

 

ارسال نظر