اخبار

۱۳۹۷/۰۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۴۲۵

افزایش درآمد گمرک از واردات گوشی‌های رجیستری

فارس| سخنگوی طرح شناسه‌دار کردن تلفن همراه گفت: درآمد گمرک از محل واردات گوشی‌های تلفن همراه در 6 ماه گذشته و پس از اجرای طرح ثبت شناسه دو و نیم برابر شده است.

 درآمد گمرک از محل واردات گوشی‌های تلفن همراه در 6 ماه گذشته و پس از اجرای طرح ثبت شناسه دو و نیم برابر شده است. سخنگوی طرح ثبت شناسه گوشی تلفن همراه اعلام کرد: درآمد گمرگ در این بخش از 830 میلیارد ریال در 6 ماهه دوم سال 95 به هزار و 884 میلیارد ریال در مدت مشابه در سال 96 افزایش یافته است. دهقانی‌نیا گفت: در صورت مشمول شدن کامل همه مدل‌های سامسونگ درآمد‌های گمرک از این محل افزایش خواهد یافت. سخنگوی طرح ثبت شناسه گوشی تلفن همراه اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت را زمان مشمول شدن همه مدل‌های گوشی‌های سامسونگ در طرح ثبت شناسه گوشی تلفن همراه اعلام کرد.

مسدود شدن یک میلیون حساب «توییتری»

خبرگزاری فرانسه| شبکه اجتماعی توییتر از تعلیق بیش از یک میلیون حساب کاربری از سال ۲۰۱۵ به اتهام ترویج تروریسم خبر داد و تاکید دارد برای ناامن کردن این مکان برای خشونت‌طلبان تلاش می‌کند.

توییتر در گزارش جدیدی با هدف شفاف‌سازی اعلام کرد، ۲۷۴هزار و ۴۶۰ حساب کاربری بین جولای و دسامبر ۲۰۱۷ به دلیل اشاعه تروریسم بسته شده است. در بیانیه توییتر آمده است: این آمارها نسبت به زمانی مشابه در گزارش پیشین ۸.۴درصد کاهش نشان می‌دهد و دومین کاهش متوالی است. در بیانیه تیم سیاست عمومی توییتر آمده است: ما همچنان شاهد تاثیر مثبت و چشمگیر سال‌های سخت فعالیت روی سایت‌مان هستیم تا آن را به مکانی ناخوشایند برای ترویج تروریسم تبدیل کنیم.

توییتر با فشار دولت‌های سراسر جهان برای سرکوب افراط‌گرایان و خشونت‌طلبان روبه‌روست و همزمان تلاش دارد تا این شبکه اجتماعی را به عنوان سایتی مناسب آزادی بیان نمایش دهد. در تازه‌ترین بازه زمانی 6ماهه گزارش، توییتر اعلام کرد ۹۳درصد حساب‌های تعلیق شده با ابزارهای داخلی نشانه‌گذاری شدند و ۷۴درصد هم پیش از ارسال نخستین توییت آنها قطع شدند.

حذف پیام در «فیس‌بوک مسنجر» میسر شد

سی‌نت| فیس‌بوک اعلام کرده است که قابلیت حذف پیام‌های ارسال شده در ماه‌های آتی به پیام‌رسان فیس‌بوک مسنجر افزوده خواهد شد.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک به تازگی به کاربران پیام‌رسان خود این نوید را داده است که در ماه‌های آینده قادر خواهند بود پیام‌های ارسالی خود را بعد از فرستادن، پاک کنند تا مخاطب موردنظر، پیام مذکور را مشاهده نکند. قابلیت حذف پیام بعد از ارسال آن، یک ویژگی بسیار محبوب و پرطرفدار است که تقریبا می‌توان گفت در بسیاری از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان امروزی افزوده شده است. کاربران فیس‌بوک مسنجر هم حالا به جمع سایر کاربران پیوسته و به زودی به قابلیت حذف پیام پس از ارسال آن مجهز خواهند شد.

این ویژگی برای جلوگیری از هرگونه سوءتفاهم در فضای مجازی و حذف پیام‌های اشتباهی به مخاطبان به پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی افزوده شده است.

اپلیکیشن پیام‌رسان فیس‌بوک مسنجر که برای نخستین‌بار در سال 2011 میلادی توسعه و منتشر شد، پلتفرم پیام‌رسان شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار فیس‌بوک است که امکان ارتباط صوتی، ویدیویی و ارسال پیام متنی را برای کاربرانش فراهم می‌آورد.

مدل جدید «مک‌بوک پرو» سال ۲۰۱۹ می‌آید

مشبل| شرکت اپل تلاش برای تولید مدل جدید رایانه مک بوک پرو را آغاز کرده، اما عرضه این رایانه پرطرفدار به بازار تا قبل از سال ۲۰۱۹ رخ نخواهد داد.

بهینه‌سازی نمایشگر این رایانه که از مدت‌ها قبل بدون تغییر باقی مانده، اصلی‌ترین عامل تاخیر در عرضه مک بوک پروی جدید است. در واقع اپل می‌خواهد نمایشگر پرقدرتی برای این رایانه طراحی کند که همه رقبا را به عقب براند. منابع مطلع می‌گویند تلاش اپل تنها روی ارتقای پردازنده‌ها، افزودن کارت گرافیک قدرتمند و ارتقای رم متمرکز نشده و این شرکت قصد دارد نسخه‌هایی تازه از نرم‌افزارهای اختصاصی خود مانند فاینال کات پرو ایکس و لاجیک را هم برای مک بوک پروی جدید عرضه کند.

اپل هنوز اخبار منتشر شده در این زمینه را رد یا تایید نکرده است. اما منابع مطلع می‌گویند مک بوک پروی جدید تا بدان حد قدرتمند خواهد بود که سنگین‌ترین برنامه‌های گرافیکی و چندرسانه‌یی را در عرض چند ثانیه باز می‌کند. همچنین گفته می‌شود اپل برای نخستین بار در این رایانه از برخی پردازنده‌های مرکزی و سخت افزارهای اختصاصی تولیدی خود استفاده خواهد کرد.

تابعیت انگلیسی موسس تلگرام تکذیب شد

وستی| برخی رسانه‌ها از دریافت تابعیت انگلیسی توسط موسس تلگرام در انگلیس خبر داده بودند که پاول دوروف اخذ تابعیت انگلیس را رد کرد.

بر این اساس اعلام شد که دوروف با سرمایه‌گذاری ۸۰۰میلیون دلاری و ثبت شرکتی با نام

«Telegram Open Network» در انگلیس موفق به دریافت تابعیت بریتانیایی شده است. موسس تلگرام علاوه بر داشتن تابعیت روسیه دارای پاسپورت جزیره سنت کیس و نویس است که به گفته وی گذرنامه این جزیره امکان سفر بدون ویزا به کشورهای اروپایی را می‌دهد. پیام‌رسان تلگرام که بیشترین مخاطبان خود را در روسیه و ایران دارد، به دلیل نقض قوانین امنیتی در آستانه فیلتر شدن است. سرویس فدرال نظارت بر فناوری اطلاعات و ارتباطات جمعی روسیه به تلگرام ۱۵روز مهلت داده بود تا کلیدهای رمزگذاری خود را به سرویس امنیت روسیه ارائه دهد.

با این حال تلگرام نیز اعلام کرده که به دلایل فنی نمی‌تواند این اطلاعات را در اختیار سرویس امنیت روسیه قرار دهد و از این رو احتمال فیلتر شدن این پیام‌رسان افزایش یافته است.

 

ارسال نظر