اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۶۶۱

 ساده شدن انتقال کلمات‌عبور از «گوگل‌کروم»

هنس‌ایندیا  گوگل دیروز اعلام کرد با استفاده از تازه‌ترین به روزرسانی سیستم عامل کروم، کاربران می‌توانند کلمات عبور ذخیره شده در نرم‌افزارهای مدیریت کلمات عبور را به سادگی منتقل کنند. با این به‌روزرسانی کاربران به سادگی قادر به انتقال اطلاعات ذخیره شده در برنامه‌هایی همچون 1Password یا LastPass خواهند بود. برای بهره‌مندی از این قابلیت تازه، کاربران نسخه‌های اندرویدی و رومیزی مرورگر کروم باید دستور chrome: //flags/#PasswordExport را در بخش آدرس تایپ کنند و دکمه Enter را فشار دهند. پس از آن کاربر می‌تواند با مراجعه به زبانه Manage Passwords در منوی تنظیمات آیکون جدیدی را بیابد که حاوی فهرست کلمات عبور ذخیره شده است. در همین بخش قابلیت انتقال کلمات عبور در نظر گرفته شده و آنها باید بسته حاوی این اطلاعات را بارگذاری کنند. این اطلاعات در فایلی با فرمت csv ذخیره می‌شود. خدمات یادشده در نسخه‌های مک، ویندوز، لینوکس و کروم او اس و درنهایت اندروید در دسترس خواهد بود.

 پخش زنده مسابقه فوتبال در «توییتر»

ورایتی  توییتر قرارداد جدیدی با «لیگ برترفوتبال امریکا» امضا کرده تا در هر فصل از مسابقات فوتبال ۲۴ بازی را به‌طور زنده برای کاربرانش پخش کند. توئیتر قراردادی سه ساله با Major League Soccer (لیگ برتر فوتبال مردانه امریکا) امضا کرده تا هر هفته ویدیویی از لحظات برتر مسابقات زنده پخش کند. همچنین طبق این قرار می‌تواند در هر فصل از بازی‌ها ۲۴ بازی را به‌طور زنده پخش کند.  سال گذشته MLS با فیس بوک همکاری مشابهی انجام داد تا بخش‌هایی از بازی‌های هفتگی را به‌طور زنده پخش کند. قرارداد توییتر باMLS بخشی از گام بلند این شرکت برای گسترش فعالیت‌های خود و رقابت با شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک، یوتیوب و آمازون است. هدف از این اقدام نیز جذب مخاطبان بیشتر است. در هر فصل از مسابقات فوتبال ۲۴ بازی در شبکه‌های تلویزیونی یونیویژن به زبان اسپانیایی پخش می‌شود. طبق قرارداد این بازی‌ها به زبان انگلیسی در اختیار کاربران توییتر قرار می‌گیرد. در همین راستا توییتر یک بازی فوتبال در ۱۰ مارس را به‌طور زنده پخش می‌کند.

 روبات خوش‌اخلاق به بدافزار آلوده شد

وی‌تری  یک شرکت امنیتی توانست Pepper روبات خوش‌خلقی را که به علت توانایی‌های خود در زمینه معاشرت با دیگران شهرت دارد، به بدافزاری مخرب آلوده کند. شرکت امنیتی IOActive اعلام کرد روبات یادشده و همین‌طور روبات مشابه دیگری به نام NAO که هر دو توسط شرکت ژاپنی سافت بانک تولید شده‌اند به‌راحتی قابل آلوده شدن هستند و بدافزارها و باج‌افزارهای خطرناکی روی آنها قابل نصب است. امروزه جنایتکاران فضای مجازی به‌طور گسترده از باج‌افزارها برای جمع‌آوری پول به‌ازای رمزگشایی از داده‌های خصوصی قفل شده کاربران استفاده می‌کنند. تا به حال اقداماتی از این دست محدود به رایانه‌ها و گوشی‌ها بود و حالا دامنه آن به روبات‌ها هم کشیده شده است. با استفاده از باج‌افزار و قفل کردن روبات‌ها می‌توان مدیران شرکت‌های تجاری را برای دریافت پول برای رمزگشایی از چنین اطلاعاتی تحت فشار گذاشت و طولانی شدن چنین اختلالاتی می‌تواند برای موسسات بازرگانی و دولتی مشکلات جدی ایجاد کند. همچنین نصب بدافزار روی روبات‌ها موجب خواهد شد تا آنها رفتارهای نامناسبی از خود نشان دهند و به‌عنوان مثال با زبانی بد و نامناسب سخن بگویند یا روی نمایشگرهای خود فیلم‌های هرزه‌نگارانه نمایش دهند.

 تغییر نام سیستم عامل اندروید «ویر»

اندروید‌سنترال  گوگل قصد دارد نام سیستم عامل خود برای ساعت‌های هوشمند اندرویدی موسوم به اندروید ویر را تغییر دهد و نام جدید ویر او اس را برای آن برگزیند. اگرچه برخی شرکت‌های تجاری محصولاتی را با استفاده از این سیستم عامل تولید کرده‌اند، اما اندروید ویر هرگز به یک سیستم عامل مشهور و پرطرفدار در دنیای محصولات همراه مبدل نشد و ظاهرا گوگل امیدوار است با تغییر نام تا حدی بر این مشکل غلبه کند. برخی منابع خبری نزدیک به گوگل تصویری از محیط و رابط کاربری Wear OS منتشر کرده‌اند که قابلیت Nearby را در بخش خدمات گوگل پلی نمایش می‌دهد. این قابلیت زمانی فعال می‌شود که ساعتی مجهز به همین سیستم عامل در اطراف آن شناسایی شده و دو ساعت بخواهند به یکدیگر متصل شوند. در تصویر منتشر شده لوگوی جدید و رنگارنگی مشاهده می‌شود که تقلیدی از رابط کاربری و ظاهر Google Assistant محسوب می‌شود. از جمله ساعت‌های مجهز به سیستم عامل اندروید ویر می‌توان به Samsung Gear Live، Moto 360 و Huawei Watch اشاره کرد.  

 بسته شدن هزاران حساب «توییتر» به علت مزاحمت

دیجیت  توییتر برای مقابله با افرادی که اقدام به کپی کردن و بازنشر گسترده و بدون اجازه توییت‌های ارسالی کاربران می‌کنند، هزاران حساب کاربری متخلف را مسدود کرده است. حساب‌های بسته شده متعلق به گروهی از کاربران بوده‌اندکه توییت‌های مختلفی را به اشتراک گذاشته و در مواقعی با ارسال حجم زیادی از توییت‌ها نسبت به حملات تخریبی نسبت به دیگر کاربران اقدام می‌کردند. همچنین در بسیاری از موارد، مالکان حساب‌های متخلف حقوق مالکیت معنوی دیگر کاربران را نقض می‌کردند. متخلفان برای به اشتراک‌گذاری سریع و بدون اجازه محتوای مدنظر خود از سرویس‌ها و خدماتی همچون Tweetdeck استفاده می‌کردند. توییتر اعلام کرده که چنین اقداماتی نقض صریح سیاست‌های این شرکت محسوب می‌شود و هیچ فردی حق ندارد از این شبکه اجتماعی برای ارسال انبوهی از هرزنامه‌ها استفاده کند.

 

ارسال نظر