اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۰۵:۵۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۸۰۳۲

 تجهیز عینک‌های آفتابی به دوربین دو‌گانه

انگجت   شرکت اسنپ که قبلا عینک‌های آفتابی با قابلیت عکاسی و فیلمبرداری عرضه کرده بود، این‌ بار عینک آفتابی تازه‌یی با فناوری دوربین دوگانه عرضه کرده است. نسل اول این عینک آفتابی که نسل تازه‌یی از عینک‌های اسپکتکلز محسوب می‌شود، چندان پرفروش نبود و حالا شرکت سازنده قصد دارد با ارتقای سخت افزاری بر میزان علاقه‌مندان به آن بیفزاید. عینک یادشده که قرار است پاییز سال آینده به بازار بیاید، دو سال بعد از تولید نسل اولیه عینک اسپکتکلز طراحی شده و از نظر ظاهری تفاوت زیادی با آن ندارد و تنها در رنگ‌های متنوع‌تری به بازار می‌آید. اما این عینک تازه ضد آب است و لذا در کنار دریا و استخر هم قابل استفاده است. تجهیز این عینک به فناوری دوربین دوگانه موجب می‌شود تا بتوان از آن برای تهیه عکس‌هایی با عمق کانونی متفاوت استفاده کرد. امری که با استفاده از دوربین‌های عادی ممکن نیست. قیمت این عینک‌های آفتابی پیشرفته هنوز اعلام نشده است.

 افزوده شدن تماس صوتی و ویدئویی به «اینستاگرام»

انگجت   بررسی برخی کدنویسی‌های جدید در اینستاگرام نشان می‌دهد که احتمالا امکاناتی مانند تماس صوتی و ویدئویی در آینده نزدیک به این شبکه اجتماعی چند رسانه‌یی افزوده می‌شود. بررسی‌های تخصصی روی کدهای جدید اینستاگرام توسط چند برنامه‌نویس مطلع نشان‌دهنده طراحی آیکون‌های تازه‌یی برای این شبکه اجتماعی است که تماس ویدئویی و صوتی را در نسخه اندرویدی آن ممکن می‌کند. اینستاگرام از هر گونه اظهارنظر در مورد اخبار منتشر شده در این زمینه خودداری کرده ولی با توجه به اضافه شدن قابلیت‌های یاد شده به برخی برنامه‌های رقیب انجام چنین کاری توسط اینستاگرام دور از تصور نیست. تغییر یاد شده اینستاگرام را به رقیبی جدی برای اسنپ چت مبدل می‌کند که یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده نسل جوان در بسیاری از کشورهای جهان است. همچنین با این تحول بسیاری از برنامه‌های گپ موبایلی مانند واتس آپ و تلگرام هم رقیب تازه‌یی پیدا می‌کنند.

 کنترل امنیت دامنه‌ها با سایت معمولی

پی‌سی‌ورلد  بسیاری از مردم عادی برای بررسی سوءاستفاده‌های احتمالی از ایمیل‌های خود از امکانات سایتی به نام Have I Been Pwned استفاده می‌کنند و حالا دامنه استفاده از این سایت به چند دولت کشیده شده است. در سال‌های اخیر ده‌ها سازمان و شرکت بزرگ خصوصی نیز به استفاده از سایت یادشده متوسل شده‌اند و حالا مشخص شده دولت‌های انگلیس و استرالیا هم ازجمله مشتریان Have I Been Pwned هستند. تروی هانت مالک سایت یاد شده در این مورد می‌گوید: بسیاری از مردم از سایت من برای بررسی سوءاستفاده از ایمیل‌های خود در سایت‌های هک شده، استفاده می‌کنند و دولت‌های انگلیس و استرالیا هم در زمره استفاده‌کنندگان از این خدمات هستند. وی در توضیح بیشتر این مطلب می‌گوید: شوراهای محلی، موسسات بهداشتی و درمانی، شرکت‌های مخابراتی و ارائه‌دهنده خدمات زیرساخت و... ازجمله مجموعه‌هایی هستند که برای بررسی امنیت خود به همین شیوه متوسل شده‌اند. استفاده از خدمات یک سایت معمولی برای حفظ امنیت توسط دولت‌های انگلیس و استرالیا در شرایطی صورت می‌گیرد که در هر دو کشور سازمان‌های بزرگ دولتی با بودجه‌های کلان در زمینه حفظ امنیت سایبری مردم و دولت فعال هستند ولی ظاهرا استفاده از این خدمات رایگان برای این دو دولت مقرون به صرفه‌تر است.

 آمادگی فرانسوی‌ها برای حضور در اپراتور فیبر نوری

تارک هلمی از مدیران این شرکت با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه فیبر نوری تاکنون مذاکره‌هایی صورت گرفته است، گفت: ‌ما این آمادگی را داریم تا صد در صد این پروژه را از اجرا تا دیزاین و طراحی شبکه انجام بدهیم. در این خصوص نیز مذاکره صورت گرفته است ولی هنوز با طرف ایرانی به نتیجه نرسیده‌ایم. وی با اشاره به اینکه نکسانس بزرگ‌ترین تولید‌کننده فیبر نوری و سیم و کابل در دنیاست، ‌گفت: محصولات شرکت نکسانس مطابق با به‌روز‌ترین استانداردهای جهان است. همچنین جزو معدود شرکت‌های تولیدکننده کابل‌های فشار قوی با ظرفیت‌های انتقال بالاست که ضمن سازگاری با محیط‌زیست دارای بالاترین رتبه میزان ایمنی در جهان است. وی گفت: فیبر نوری در ایران به طور کامل اجرایی نشده و ما می‌توانیم به عنوان شرکتی که دارای این تخصص است با مسوولان وارد مذاکره شویم وکشیدن فیبر نوری را در تمام نقاط ایران انجام دهیم. این درحالی است که فیبر نوری در برخی استان‌ها و مناطق کشور به صورت پایلوت اجرایی شده است.

 به‌‌روز‌رسانی «واتس‌آپ» برای ویندوز منسوخ شد

فون آرنا  شاید برایتان جالب باشد که هنوز اپلیکیشن پیام‌رسان واتس آپ برای سیستم عامل ویندوز فون که درحال منسوخ شدن است، نسخه به‌روزرسانی ارائه می‌دهد. نسخه آزمایشی و بتاورژن 2.18.30 اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ به تازگی برای سیستم عامل ویندوز فون ارائه شده است که قابلیت‌های جدید و جذابی به این پیام‌رسان افزوده شده است. یکی از این قابلیت‌های جدید، امکان ارسال و انتشار موقعیت مکانی زنده و آنی برای دوستان و مخاطبان است که تاکنون تنها برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS ارائه و عرضه شده بود. مدت‌هاست که واتس اپ با افزایش محبوبیت تلگرام، به رقابت تنگاتنگی با این پیام‌رسان آبی رنگ پرداخته است و طی چند ماه اخیر به افزودن قابلیت‌های مشابه آن اقدام کرده است. حالا گزارش‌ها حاکی است که این نسخه آزمایشی و بتا از واتس آپ علاوه بر اضافه کردن قابلیت ارسال موقعیت مکانی زنده به کاربران ویندوز فون امکان می‌دهد که در گروه‌هایی که عضو آن هستند، بتوانند سرچ کنند و متن، مطلب و پست مورد نظر خود را دوباره بیابند.

 

ارسال نظر