آفیس ۲۰۱۹ به «ویندوز۱۰» نیز رسید

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۰۱:۰۱:۴۴
کد خبر: ۱۱۶۴۸۳
آفیس ۲۰۱۹ به «ویندوز۱۰» نیز رسید

وی‌تری   برنامه مایکروسافت آفیس ۲۰۱۹ تنها برای کاربران رایانه‌هایی با سیستم عامل ویندوز۱۰ عرضه شده و قابل استفاده خواهد بود.

شرکت مایکروسافت در بیانیه‌یی اعلام کرده است که تنها کاربران رایانه‌های ویندوز۱۰ قادر خواهند بود از نسخه جدید و به‌روزرسانی برنامه‌های آفیس ۲۰۱۹ بهره‌مند شده و استفاده کنند. به‌نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت قصد دارد از این روش تعداد زیادی از کاربران رایانه را به سمت و سوی دانلود و نصب نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل ویندوز همچون ویندوز۱۰ سوق دهد و به همین دلیل هم کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر همچون ویندوز۸ و ۷ نمی‌توانند از قابلیت‌ها و امکانات جدید موجود در نرم‌افزار آفیس ۲۰۱۹ استفاده کنند.

این طور که به نظر می‌رسد این غول تکنولوژی از سرعت مهاجرت به سمت ویندوز۱۰ تاکنون رضایت کافی نداشته است و حالا تصمیم گرفته با این ترفند کاربران را به نصب سیستم عامل ویندوز۱۰ وادار و ترغیب کند.

البته راهکار دیگری هم برای آن دسته از کاربرانی که همچنان از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز استفاده می‌کنند، وجود دارد و آن هم بهره‌مندی از خدمات کلود آفیس یا آفیس ۳۶۰ خواهد بود. البته تحلیلگران بسیاری براین باورند که حجم زیادی از کاربران رایانه به دلیل آنکه کارفرمایانشان علاقه‌یی به نصب ویندوز۱۰ نشان نداده‌اند و در این مورد کارمندان تصمیم‌گیرنده نیستند، همچنان از ویندوزهای قدیمی استفاده می‌کنند، در غیر این صورت شمار زیادی از کاربران خانگی از نسخه جدید سیستم عامل ویندوز یعنی ویندوز۱۰ استفاده می‌کنند.

البته به تازگی گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که تعداد کاربران ویندوز۱۰ شاهد یک رشد و افزایش 1.09 درصدی بوده است، به گونه‌یی که از 41.69 درصد در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ به 42.78 درصد در ژانویه سال ۲۰۱۸رسیده است. این بدان معناست که کاربران ویندوز۱۰ از ویندوز۷ سبقت و پیشی گرفته‌اند. برنامه کاربردی مایکروسافت آفیس ۲۰۱۹ قرار است در نیمه دوم سال جاری میلادی ۲۰۱۸ عرضه و روانه بازار شود.

 

ارسال نظر