اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۷۶۸

«تلگرام» در ایران ۴۰ میلیون کاربر دارد

 بلومبرگ| پاول دوروف در مصاحبه‌یی اعلام کرد: این پیام رسان در ایران ۴۰ میلیون کاربر دارد. همچنین او اعلام کرد هرچند تخمین قیمت تلگرام ۳تا ۵ میلیارد دلار است اما آن را نمی‌فروشد.

خبرنگار این وب سایت با پاول دوروف موسس تلگرام در دبی مصاحبه‌یی انجام داده و به موضوعات مختلفی از جمله تعداد کاربران این پیام رسان در این پرداخته است. دوروف در این مصاحبه گفت: تلگرام در سراسر جهان حدود ۱۸۰ میلیون کاربر دارد که فقط ۴۰ میلیون نفر از آنها در ایران زندگی می‌کنند. به گفته او بیش از ۵۰۰ هزار کانال فارسی در تلگرام وجود دارد. همچنین در این مصاحبه او عنوان کرده قصد دارد سال آتی «خبری بزرگ» را اعلام کند. از سوی دیگر دوروف در ادامه مصاحبه اعلام کرد مشغول ایجاد نوعی قابلیت جست‌وجو در تلگرام است تا پیام‌ها و محتویات تروریستی را حذف کند. این درحالی است که دوروف درباره پیشنهادهای خرید تلگرام از سوی برخی برندهای برتر در سیلیکون ولی گفت: درخواست‌های فروش این پیام رسان را همچنان رد خواهم کرد. تخمین خریداران از ارزش تلگرام ۳تا ۵ میلیارد دلار است. البته نام آنها را فاش نمی‌کنم.

او در این باره افزود: تلگرام را حتی به قیمت ۲۰میلیارد دلار هم نمی‌فروشم. این یک ضمانت مادام العمر است.

گوگل قفل «آیفون» جدید را شکست

گیزمودو| هفته گذشته یک محقق امنیتی گوگل موفق به شکست قفل تازه‌ترین مدل‌های عرضه شده از آیفون شد و اطلاعات فنی روش ابداعی خود را نیز منتشر کرد.

شکستن قفل گوشی آیفون یا Jailbreaking روشی برای بهره‌گیری از آسیب‌پذیری‌های سیستم عامل iOS گوشی مذکور با هدف نصب برنامه‌های مورد علاقه ولی تاییدنشده توسط اپل، تغییر راحت رابط کاربری این گوشی، راه‌اندازی برنامه‌های شبیه ساز و انجام هر کار دیگری است که در نسخه‌های استاندارد سیستم عامل iOS ممکن نیست.

اپل همیشه تلاش کرده شکستن قفل سیستم عامل iOS خود را ناممکن کند، اما هر بار هکرها روشی برای دور زدن محدودیت‌های اعمال شده توسط اپل یافته‌اند. از زمان عرضه نسخه ۱۰ سیستم عامل یادشده شکست قفل آن هر بار دشوارتر و دشوارتر شده و معمولا Jailbreaking عمومی و سراسری آیفون ممکن نبوده است. لذا اعلام خبر یادشده توسط گوگل تحولی قابل توجه محسوب می‌شود. یان بیر مهندسی که موفق به این کار شده می‌گوید به زودی ابزار لازم برای قفل شکنی آیفون‌های جدید را نیز برای استفاده تمامی علاقه‌مندان عرضه می‌کند. وی برای پروژه زیروی شرکت گوگل کار می‌کند که تمرکز آن توجه شناسایی مشکلات و چالش‌های امنیتی و اطلاع‌رسانی به توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان در مورد حفره‌های خطرناک امنیتی است. این افراد معمولا به شرکت‌ها و افراد برای حل مشکلات امنیتی شناسایی شده ۹۰ روز مهلت می‌دهند و در غیر این صورت عموم مردم را در جریان مشکل شناسایی شده قرار می‌دهند.

دنبال کردن هشتگ‌ها در «اینستاگرام» ممکن شد

پی سی مگ| کاربران اینستاگرام از این به بعد می‌توانند هشتگ‌های موجود در این شبکه اجتماعی را تعقیب کنند.

 بدین منظور در زمان مراجعه به یک صفحه هشتگ تنها کافیست ‌روی دکمه جدید تعقیب یا follow که به این صفحات اضافه شده ضربه بزنید تا تماشای پست‌های تازه حاوی این برچسب را در فید خود آغاز کنید. همچنین برخی داستان‌ها یا استوری‌های جدید حاوی هشتگ مذکور هم در بخش استوری شما قابل مشاهده خواهد بود.

البته ممکن است حجم مطالب دریافتی از این طریق به‌شدت افزایش یابد. در این صورت می‌توانید با توقف تعقیب این نوع مطالب در هر زمانی مشاهده آنها را متوقف کنید. باید توجه داشته باشید که در صورت استفاده از یک حساب کاربری عمومی همگان قادر به مشاهده هشتگ‌هایی که تعقیب می‌کنید، هستند. اما اگر حساب کاربری شما خصوصی باشد تنها تعقیب‌کنندگان شما می‌توانند هشتگ‌هایی که تعقیب می‌کنید را ببینند.

قفل بی‌سیم برای رایانه‌ها

نیواطلس| حفظ امنیت فیزیکی رایانه‌ها در منزل و محل کار، دغدغه‌یی جدی است و بسیاری از افراد فراموش می‌کنند که باید رایانه خود را در زمان دور شدن از آن قفل کنند. برای حل این مشکل یک قفل کوچک بی‌سیم و جیبی طراحی شده که Halberd نام دارد و به‌طور خودکار به این مساله رسیدگی می‌کند.

قفل یادشده با تشخیص حضور یا عدم حضور کاربر در کنار رایانه می‌تواند قفل آن را باز کرده یا ببندد. افراد می‌توانند قفل یادشده را برای تامین امنیت انواع رایانه‌ها استفاده کنند و به عنوان مثال با آویزان کردن آن به کوله‌یی که لپ تاپ در آن قرار گرفته جلوی دسترسی افراد دیگر به آن را بگیرند. سیستم یادشده به اندازه کافی هوشمند است تا اگر کاربر در جلوی رایانه حضور داشت، ولی در حال انجام کار خاصی نبود از قفل کردن آن جلوگیری کند. بدنه فلزی مقاوم و استفاده از سیستم رمزگذاری پیشرفته و غیرقابل هک AES-256 از جمله مزایای این سیستم است. این قفل فعلا با رایانه‌های مجهز به ویندوز سازگار است و نسخه سازگار با لینوکس و مک آن نیز به زودی عرضه می‌شود. همراه با این قفل یک برنامه موبایلی برای تسهیل مدیریت قفل مذکور صورت می‌گیرد. عرضه این قفل بلوتوث ۳۰ دلاری از ژانویه سال ۲۰۱۸ آغاز می‌شود.

حسگر نوری موبایل با قابلیت اسکن انگشت

 نیواطلس| یک شرکت تولیدکننده قطعات الکترونیکی نخستین حسگر نوری اثر انگشت تعبیه شده در نمایشگر موبایل را ساخته است.

شرکت Synaotics (تولید‌کننده قطعات الکترونیکی) نخستین حسگر اثر انگشت نوری تعبیه شده در نمایشگر را ساخته است. این شرکت هم‌اکنون مشغول تولید تجاری چنین نمایشگری است. درهمین راستا سال آتی ۵ تولید‌کننده برتر موبایل در سراسر جهان آن را در دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند. این بدان معناست که همه موبایل‌های اندروید از فناوری شناسایی صورت استفاده نمی‌کنند. به گفته این شرکت حسگر جدید Clear ID FS9500 نام گرفته در نمایشگرهای مسطح و او‌ال‌ای‌دی خمیده به کار می‌رود. همچنین سرعت سیستم قفل لحظه‌یی آن از اسکن صورت بیشتر است. این حسگر را می‌توان در شکافی 1.5 میلی‌متری قرار داد. جالب آنکه حسگر اثر انگشت در نور درخشان خورشید و شرایط چالش برانگیز دیگر نیز کار می‌کند.

 

ارسال نظر