روباتی که حرکات انسان را تقلید می‌کند

۱۳۹۶/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۵۴۷
روباتی که حرکات انسان را تقلید می‌کند

انگجت  

روبات جدید ابداعی تویوتا حرکات انسان را به واسطه هدست واقعیت مجازی به یک روبات شبیه‌ساز منتقل می‌کند.  در حالی که شرکت «آسیمو» هوندا توجه زیادی را به سبب ساخت روبات‌های داخل خودرو به خود جلب کرده است، تویوتا سال‌هاست که به ابداع روبات‌های کمک‌کننده به انسان مشغول است. تویوتا اکنون نسل سوم روبات‌های خود را معرفی کرده است. «THR-3» حاصل از توسعه مدل‌های قبلی است و برای تست مفاصل و حرکات خاص ساخته شده است. این روبات یک بدن کامل است که به وسیله یک اپراتور انسان کنترل می‌شود. بدین صورت که اپراتور در دستگاه شبیه‌ساز قرار می‌گیرد و تصویر را به وسیله هدست واقعیت مجازی از روبات می‌گیرد. روبات هم حرکات اپراتور را به خوبی تقلید می‌کند.

سیستم کنترل، شامل یک هدست واقعیت مجازی (HTC Vive)، «دستکش داده‌ها» که از شانه تا انگشتان دست کشیده می‌شوند و سرورهای (فرمان‌یار) گشتاور است که به اپراتور اجازه می‌دهد تا با حرکات خود بطور مستقیم و لحظه‌یی به روبات امکان تقلید حرکت و نیروی به کار گرفته شده را بدهد. این روبات 1.52 متر طول و حدود 75 کیلو وزن دارد و همچنان به عنوان یک پلتفرم آزمایشی در نظر گرفته شده است، اما ایده این است که به روبات‌هایی که در خانه‌ها، امکانات پزشکی، ساخت و ساز، مناطق وقوع بلایای طبیعی و فجایع و حتی فضای بیرون استفاده دارند، تبدیل شوند.

 این فیلم نشان می‌دهد T-HR3 در حال تمرین تعادل است و با حساسیت خاصی یک توپ را برمی‌دارد، بدون اینکه آن را بیندازد. چیزی که در دیگر روبات‌های مشابه دیده نمی‌شود.

 

ارسال نظر