اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۳۹۳

تولید شارژر قدرتمند برای گوشی‌های هوشمند

انگجت     شرکت تسلا شارژر قدرتمندی را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند تولید کرده که می‌تواند نیاز این دستگاه‌ها را به انرژی برطرف کند. این شارژر یا پاوربانک مجهز به پورت‌های یو اس بی، میکرویواس بی‌و سیستم ارتباطی lightning اپل است و با استفاده از آن می‌توان گوشی‌های اندرویدی و آیفون را به سادگی شارژ کرد. این شارژر مجهز به 18650 سلول شارژکننده است و ظرفیت شارژ آن به 3350 میلی آمپر می‌رسد. قیمت این شارژ تنها 45 دلار است. شارژر یادشده با استقبال خوبی مواجه شده و فعلا تمامی مدل‌های آن پیش فروش شده است. تسلا این روزها به علت عرضه کامیون برقی نیمه خودکار نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 

سهل‌انگاری  «پنتاگون»  در نگهداری  از داده‌های جاسوسی

انگجت     بررسی‌های موسسه تحقیقاتی UpGuard نشان می‌دهد پنتاگون در نگهداری اطلاعات به دست آمده با جاسوسی‌های سایبری از کاربران اینترنت بسیار سهل انگارانه عمل می‌کند. فرماندهی مرکزی ارتش امریکا حداقل 1.8 میلیارد پست و مطلب اینترنتی جمع‌آوری شده را روی سرورهای تحت وب آمازون و به شکلی پیکربندی نشده و به هم ریخته جمع‌آوری کرده و این داده‌ها می‌تواند به سهولت در دسترس هکرها و جانیان اینترنتی قرار بگیرد. برخی از این اطلاعات مربوط به سال 2009 است و البته به نظر نمی‌رسد هیچ گونه اطلاعات خصوصی از این طریق قابل دسترس باشد. هنوز مشخص نیست سوءاستفاده‌یی از این حجم انبوه از اطلاعات به عمل آمده یا خیر. اما افشای این شیوه نگهداری غیرمسوولانه از داده‌های کاربران اینترنت باعث شده پنتاگون مورد انتقاد قرار بگیرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش زیادی از این اطلاعات حاوی اخبار و مطالب شبکه‌های اجتماعی در مورد داعش و همین طور اخبار سیاسی در عراق و پاکستان است و البته مطالب متفرقه هم در آنها دیده می‌شود. با توجه به انتقادهای صورت گرفته، شرکت آمازون می‌گوید اقداماتی را برای ایمن‌سازی سرورهای خود انجام خواهد داد تا جلوی نفوذ هکرها را به آنها بگیرد.

چالش امنیتی تازه برای فیس‌ای‌دی «آیفون»

 گیرز     یک پسر 10ساله به نام عمار مالک با هک کردن قابلیت فیس‌ای دی گوشی‌های آیفون ایکس والدینش نشان داد که این ویژگی امنیتی چندان هم قابل اتکا نیست.  عطالله مالک و همسرش هر دو به تازگی یک گوشی آیفون ایکس را خریداری کرده‌اند و با اسکن کردن چهره خود قابلیت فیس‌ای دی را روی آن فعال کرده‌اند.  حالا کودک 10 ساله آنها با قراردادن چهره خود در برابر هر دو گوشی توانسته قفل آن را باز کند. این در حالی است که اپل مدعی است با استفاده از فیس‌ای دی تنها مالک گوشی می‌تواند به محتوای ذخیره شده در آن دسترسی یابد.  نکته جالب اینکه باز کردن قفل آیفون ایکس بدین شیوه تنها یک بار و به صورت تصادفی رخ نداده و این کار بارها و بارها انجام شده است. اعضای این خانواده ویدئویی را از این رویداد جالب تهیه کرده‌اند و آن را بر روی سایت یوتیوب قرار داده‌اند که تا به حال حدود 2 میلیون بار دیده شده است. قابلیت فیس‌ای دی با اسکن کردن دقیق چهره افراد و نقطه‌گذاری 30 هزار بخش روی چهره فرد انجام می‌شود و مشخص نیست چگونه این فناوری در تمیز دادن چهره یک پسر ده ساله از والدینش موفق نبوده است.

تجهیز گوشی‌های اندروید به فناوری شناسایی صورت

دیجیتال ترندز     چند تولید‌کننده موبایل‌های اندروید سفارش‌های کلانی برای خرید تجهیزات و مواد اولیه ثبت کرده‌اند. این امر نشان می‌دهد پرچمداران آتی اندروید سال آتی مجهز به فناوری شناسایی صورت خواهند بود.  به نظر می‌رسد سازندگان موبایل‌های اندروید در آینده نزدیک به پیروی از اپل نرم افزار شناسایی صورت را جایگزین حسگرهای اثرانگشت می‌کنند.  طبق گزارش دیجی تایمز، شرکت‌های هواوی، اوپو و شیائومی مشغول ساخت فناوری حسگرهای سه بعدی مخصوص خود هستند.  این فناوری در نرم افزار شناسایی صورت آیفون ایکس استفاده شده است. پرچمدار اپل با کمک این ویژگی چهره کاربر خود را شناسایی و قفل دستگاه را باز می‌کند.  به نوشته دیجی تایمز، شرکت‌های مذکور سفارش‌های مواد اولیه و تجهیزات کلانی ثبت کرده‌اند. این امر نشان می‌دهد پرچمداران اندروید در سال آتی مجهز به حسگر شناسایی صورت اپل خواهند شد.

افزودن ارسال استوری در نسخه وب «اینستاگرام»

وی‌تری    شبکه اجتماعی اینستاگرام در تلاش است تا به نسخه وب خود نیز قابلیت ارسال و انتشار استوری را اضافه کند.  براساس گزارش‌های منتشر شده، شبکه اجتماعی اینستاگرام از این پس امکانِ گذاشتن استوری را بر روی نسخه وب نیز فراهم خواهد کرد. بیشتر از دو ماه پیش بود که اینستاگرام قابلیت مشاهده استوری را روی نسخه وب خود نیز برای کاربران فراهم کرد. بدین وسیله کاربران این شبکه اجتماعی قادر هستند بدون نیاز به نصب اپلیکیشن روی رایانه و تنها از طریق مرورگرهای اینترنتی دسکتاپ خود، استوری‌های دوستان و آشنایان خود را مشاهده کنند. به‌طور معمول کاربران تنها می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرامی که روی گوشی‌های هوشمند خود نصب کرده‌اند، استوری‌های اینستاگرام را مشاهده یا بارگذاری کنند. اما اینستاگرام با هدف توسعه عملکرد نرم‌افزار و رضایت کاربران، به آنها این اجازه را می‌دهد تا با استفاده ازمرورگرهای اینترنتی رایانه خود (دسکتاپ) مانند گوگل کروم نیز بتوانند استوری‌های دوستان خود را در اینستاگرام مشاهده کنند. هم‌اکنون نیز این شبکه اجتماعی محبوب در راستای کاهش تفاوت بین نسخه‌های وب و اپلیکیشن اعلام کرده است که امکان ارسال و انتشار استوری را نیز برای کاربران اینستاگرام فراهم خواهد کرد.

 

ارسال نظر