اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۲۶

عرضه نرم‌افزار رنگی کردن عکس در چند ثانیه

 انگجت| شرکت ادوبی نرم‌افزار جدیدی به نام Scribbler طراحی کرده که با استفاده از توانمندی‌های فناوری هوش مصنوعی می‌تواند عکس‌های سیاه و سفید قدیمی را در چند ثانیه رنگی کند.

این نرم‌افزار نه تنها بهترین رنگ‌ها را در عکس‌های سیاه و سفید جایگزین می‌کند، بلکه سایه‌های مناسب و بافت بصری لازم را هم به این تصاویر می‌افزاید تا کیفیت بصری آن بیش از پیش افزایش یابد. برنامه Scribbler مبتنی بر پلتفرم خودآموز Sensei است که می‌تواند بدون دخالت انسان برای رنگی کردن عکس‌ها اقدام کند. در ابتدا این برنامه با استفاده از ده‌ها هزار عکس سیاه و سفید آزمایش شد و خود به تدریج آموخت که کدام بخش‌های عکس نیاز به رنگی شدن دارند و کدام بخش‌ها نباید رنگی شوند. البته برنامه یادشده هنوز محدودیت‌هایی دارد و به عنوان مثال تنها برای رنگی کردن تصاویر گرفته شده از چهره انسان‌ها مناسب است و با استفاده از آن نمی‌توان کل بدن یا یک منظره را با دقت کافی رنگی کرد. اما با تکمیل فناوری یادشده می‌توان ساعت‌ها در وقت تدوین گران و گرافیست‌هایی که مجبورند عکس‌های قدیمی را رنگی کنند، صرفه‌جویی کرد.

پنل خورشیدی که مانند طومار لوله می‌شود

 مشبل| یک شرکت انگلیسی پنل‌های خورشیدی انعطاف‌پذیری ساخته که مانند طومار لوله می‌شوند.

یک شرکت انگلیسی به تازگی پنل‌های خورشیدی انعطاف‌پذیری ساخته که مانند پارچه یا طومار می‌توان آن را لوله کرد!

این شرکت که Renivagen نام گرفته پنل‌های خورشیدی قابل حمل و انعطاف پذیر Rapid Roll ساخته است. این پنل‌ها را به راحتی می‌توان روی کامیون یا تریلر نصب کرد. جالب آنکه جزیره Flat Holm در انگلیس هم‌اکنون به وسیله این پنل‌ها برق مورد نیاز خود را تامین می‌کند.  هدف این شرکت فراهم کردن این پنل‌های انعطاف پذیر در مناطقی است که به دلیل بلایای طبیعی بطور فوری نیاز به برق دارند.

شناسایی یک غار جدید در ماه برای سکونت فضایی

 انگجت| در شرایطی که سازمان‌های فضایی امریکا و روسیه به دنبال همکاری با یکدیگر برای تبدیل ماه به یک پایگاه فضایی هستند، یک کشف جدید تحقق این هدف را تسهیل کرده است.

 سازمان فضایی ژاپن موفق به شناسایی یک غار منحصر به فرد در زیر سطح کره ماه شده که تبدیل آن به یک پایگاه فضایی می‌تواند تا حد قابل توجهی از دشواری‌های زندگی در سطح این قمر کره زمین بکاهد. دهانه غار یاد شده، ۵۰ متر پهنا و ۵۰ متر عمق دارد و در منطقه‌یی از ماه موسوم به Marius Hills واقع است. شناسایی این غار با استفاده از یک سیستم راداری ویژه صورت گرفته و بررسی‌های بیشتر ثابت کرده که عمق غار مذکور به ۵۰ کیلومتر می‌رسد و بنابراین می‌توان تجهیزات و امکانات زیادی را در این غار جای داد. درون این غار مملو از صخره‌هایی است که ممکن است حاوی آب نیز باشند و این امرسکونت طولانی مدت در کره ماه را تسهیل خواهد کرد. دانشمندان معتقدند شکل‌گیری این غار ناشی از فعالیت‌های آتش‌فشانی در کره ماه در 3.5 میلیارد سال قبل است.

این غارها که بعد از سردشدن گدازه‌های آتش‌فشانی وضعیت تثبیت شده‌یی یافته‌اند، شرایط دمایی ثابتی نیز دارند و با سکونت در آنها می‌توان جان انسان‌ها و تجهیزات فضایی را در برابر تشعشعات خطرناک خورشید که به سطح کره ماه تابیده می‌شود، حفظ کرد.

رقابت تنگاتنگ «واتس‌آپ» با «تلگرام»

فون آرنا| اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب واتس‌آپ به تازگی در رقابتی تنگاتنگ با تلگرام، قابلیت جدید موقعیت زنده مکانی کاربران را افزوده است.

 به تازگی اپلیکیشن پیام رسان تلگرام در جدیدترین به‌روزرسانی خود، قابلیت ارسال موقعیت مکانی کاربران را بصورت زنده افزوده است که به آنها این امکان را می‌دهد تا به دوستان و خانواده خود در لحظه موقعیت مکانی خود را ارسال کنند.

هم‌اکنون شرکت واتس‌آپ نیز اعلام کرده است که قصد دارد در جدیدترین به‌روزرسانی خود این قابلیت را به پیام رسان خود اضافه کند و کاربران هم در سیستم عامل اندروید و هم در سیستم عامل iOS قادر خواهند بود با انتخاب دکمه جدید

share Live Location به معنای «ارسال موقعیت مکانی زنده»، موقعیت خود را در لحظه بیابند و در صورت لزوم، برای دیگران ارسال و منتشر کنند. این ویژگی نیز همانند بسیاری از خدمات و سرویس‌های دیگر واتس‌آپ، برای حفظ و رعایت حریم شخصی و اطلاعات خصوصی کاربران، کدگذاری و رمزنگاری شده است و کاربران براحتی می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. واتس‌آپ اعلام کرده است که این قابلیت بطور قطع در هفته‌های آتی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. شرکت فیس‌بوک دو سال پیش، پیام رسان واتس‌آپ را خریداری کرد و از آن زمان نیز برای رقابت با دیگر اپلیکیشن‌های پیام رسان، همواره در تلاش بوده تا با افزودن قابلیت‌ها و امکانات جدید، قصد دارد کاربران بسیاری را به خود جذب کند. براساس گزارش‌های رسمی منتشر شده توسط واتس‌آپ، این اپلیکیشن پیام رسان دارای حدود 1.3میلیارد کاربر در سراسر جهان است.

 

ارسال نظر