اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۹۰۲

قابلیت‌های جدید «تلگرام» در نسخه جدید

 مهر| موسس پیام‌رسان تلگرام از قابلیت‌های تازه در نسخه جدید این شبکه پیام رسان خبر داد.  پاول دوروف در پیامی اعلام کرد: طی روزهای جدید آپدیت‌هایی برای تلگرام معرفی خواهد شد. این آپدیت‌ها شامل ویژگی‌های جدید مانند قابلیت مکان یابی زنده (Live Locations) و اشتراک‌گذاری آن، پلیر جدید موسیقی می‌شود. همچنین UI 4.4 تلگرام از زبان‌های بیشتر مانند فرانسه، اندونزی، مالایی، روسی، اوکراینی و در آینده نزدیک فارسی پشتیبانی می‌کند. در همین راستا این شبکه اجتماعی امروز Telegram Localization Platformرا معرفی می‌کند. این بستر به کاربران تلگرام اجازه می‌دهد تا برای عباراتی که در Telegram UI می‌یابند، ترجمان ارائه دهند.  به گفته دوروف تلگرام برخلاف اپلیکیشن‌های دیگر اصلاحات را در نسخه‌های منطقه‌یی این برنامه اجرا می‌کند.

تولید تراشه‌های رایانه‌ای کوانتومی توسط «اینتل»

تک کرانچ| اینتل درصدد تولید تراشه‌های 17 کیوبیتی است که پردازش کوانتومی را در نسل جدیدی از رایانه‌ها ممکن خواهد کرد. با از راه رسیدن رایانه‌های کوانتومی در یک دهه آینده انقلابی در دنیای فناوری اطلاعات رخ خواهد داد و اینتل قصد دارد در این زمینه پیشگام باشد. اینتل در این زمینه با شرکتی به نام کیوتک در هلند همکاری دارد و دو طرف امیدوارند طی سال‌های آینده بتوانند رایانه‌های جدیدی را با استفاده از تراشه‌های کوانتومی تولید کنند. البته تولید تراشه 17 کیوبیتی پیشرفت عمده‌یی در این زمینه محسوب نمی‌شود و برای تولید رایانه‌های کوانتومی قدرتمند ضروری است تراشه‌هایی با توان پردازش بالاتری در دسترس قرار بگیرند. مدیران اینتل می‌گویند همزمان با تلاش برای تولید تراشه‌های کوانتومی در حال تولید دیگر اجزای این نوع رایانه‌ها نیز هستند و از الگوریتم‌ها و مدل‌های تازه‌یی به همین منظور استفاده می‌کنند. کامپیوترهای کوانتومی با کامپیوترهای فعلی که با ترانزیستورها کار می‌کنند تفاوت اساسی دارند. ایده اصلی که در پس کامپیوترهای کوانتومی نهفته است این است که می‌توان از خواص و قوانین فیزیک کوانتوم برای ذخیره‌سازی و انجام عملیات روی داده‌ها استفاده کرد. این رایانه‌ها محاسبات را بر پایه رفتار ذرات در سطح زیراتمی انجام می‌دهند و لذا قادر به اجرای میلیون‌ها دستور در کسری از ثانیه هستند. علت این امر آن است که واحدهای داده در این رایانه‌ها در زمان واحد می‌توانند در بیشتر از یک حالت وجود داشته باشند. لذا رایانه‌های کوانتومی به‌طور همزمان می‌توانند چند کار را انجام دهند.

مایکروسافت «ویندوز ۱۰» را گران می‌کند

اکستریم تک| مایکروسافت تا به حال در زمینه قیمت‌گذاری ویندوز ۱۰ بسیار منعطف عمل کرده و حتی بارگذاری رایگان آن را برای مدت‌ها ممکن کرده بود. حتی پس از پایان مهلت تعیین شده توسط مایکروسافت باز هم روش‌هایی برای دریافت بدون هزینه ویندوز 10 وجود داشت. اما ظاهرا آن روزها به پایان رسیده است. اگر چه در شرایطی که بسیاری از سیستم عامل‌های همراه به رایگان در دسترس هستند و رقبای ویندوز مانند ویرایش‌های مختلف لینوکس هم بدون هزینه قابل بارگذاری هستند، این ایده مناسب به نظر نمی‌رسد، اما مایکروسافت در تصمیم خود مصمم است.  این شرکت قصد دارد نسخه تازه‌یی از ویندوز به نام Windows 10 Pro for Workstations را عرضه کند که استفاده از آن برای رایانه‌های ورک استیشن تابع هزینه‌های خاص خود است. در این ویندوز استفاده از ابزار و قابلیت‌های متنوعی برای پشتیبانی از سرور پیش بینی شده که استفاده از آنها 70 تا 230 دلار هزینه در بر خواهد داشت. باید منتظر ماند و دید در این شرایط از ویندوز جدید مایکروسافت استقبال می‌شود یا خیر.

بند ساعتی که اتوماتیک با مچ دست سازگار می‌شود

 ورج| تولید ساعتی که بند آن بطور خودکار با اندازه مچ دست انسان سازگار شود، تا به حال سابقه نداشته، اما شرکت اپل قصد دارد در آینده چنین ساعت‌هایی عرضه کند. این شرکت مدتی قبل اختراعی با همین موضوع را در امریکا به ثبت رسانده و لذا می‌توان انتظار داشت در آینده ساعت‌های اپل با بندهایی تولید شوند که به‌طور خودکار شل و سفت می‌شوند تا به بهترین نحو با مچ دست مالک خود مطابقت پیدا کنند. نام رسمی این اختراع ثبت شده «تنظیم پویای محصولات پوشیدنی الکترونیک» است و بر مبنای آن از یک سیستم الکترونیک با جزییات فاش نشده برای سفت کردن یا شل کردن بند ساعت استفاده می‌شود. این کار هم بطور خودکار و هم به صورت دستی توسط مالک ساعت امکان پذیر خواهد بود. به نظر می‌رسد اپل در تولید بند ساعت‌های بعدی خود از موادی استفاده می‌کند که با دریافت سیگنال‌های الکترونیکی قادر به افزایش یا کاهش طول خود باشند. همچنین ممکن است در درون این بندها از کیسه‌های بادکنی قابل پر و خالی شدن از گاز استفاده شود. اما اپل هنوز به‌طور رسمی در این زمینه اطلاع‌رسانی نکرده و لذا زمان عرضه این ساعت‌ها هنوز مشخص نیست.

تولید زنگ در هوشمند برای تحویل ایمن خرید اینترنتی

ورج| یکی از مشکلات خریدهای آنلاین این است که افراد باید برای تحویل کالا در منزل باشند، اما تولید زنگ در هوشمند آمازون که تنها برای یک بار ورود فرد تحویل‌دهنده طراحی شده، این مشکل را حل می‌کند. مشتریان شرکت آمازون بارها از این مساله که خریدهایشان به دستشان نرسیده گلایه کرده‌اند. لذا این شرکت برای حل مشکل یادشده مذاکراتی با شرکت فریم به عمل آورده تا از یک سو زنگ درهای هوشمند تولید کند و از سوی دیگر با طراحی قفلی خاص، یک بار دسترسی به صندوق عقب خودروها را برای قراردادن سفارش در آنها ممکن کند. در صورت عملیاتی شدن این طرح، مالکان خودروها می‌توانند از راه دور قفل صندوق عقب خودرو را باز کنند و به تحویل‌دهنده امکان دهند سفارش را در این محل قرار دهد. افراد می‌توانند تعداد موارد این نوع دسترسی به صندوق عقب و حتی زمان باز ماندن قفل را در این شیوه تعیین کنند. زنگ در هوشمند نیز با همکاری دو شرکت در حال طراحی است، اما هنوز قیمت، جزئیات فنی و زمان عرضه آن اعلام نشده است. این شرکت همچنین در تلاش برای تغییر سیستم انبارداری و ارسال کالاست تا زمان دریافت کالا توسط مشتریان کاهش یابد.

 

 

ارسال نظر